niedziela, 13 marca 2016

MOTYWACJA

Cześć Szkraby! 



Dziś co nie co na temat motywacji ;) Często na instagramie czy facebook'u piszecie do mnie, że podziwiacie motywację, że też byście tak chcieli. To nic trudnego!
Na wstępie chcę Wam napisać, że nie jestem kujonką. Zawsze w szkole uczyłam się przeciętnie, zazwyczaj nie przekraczałam średniej poniżej 3.0 a też nie powyżej 4.0, więc raczej byłam (i nadal jestem) przeciętna :)


Tak naprawdę swoje bardzo intensywne przygotowania do matury rozpoczęłam od lutego.

Wtedy poczułam, że zostało niewiele czasu i żarty się skończyły :) Zaczęłam od przeglądania repetytoriów, które od wrześnie kurzyły się na półce. Robiłam to bardziej na zasadzie zwykłego przejrzenia, jak gazetę :) W połowie lutego rozpoczęły się w szkole testy powtórkowe. W każdym tygodniu po kilka takich testów z różnych przedmiotów, co zmusiło mnie do systematycznego powtarzania. I tak sobie powtarzam :) Główny nacisk kładę na rozszerzenia (geografię i polski) oraz matematykę i angielski (dla własnej przyjemności, relaksu :p). Resztę odpuszczam, bo nie chce tracić czasu na przedmioty, które nie są mi potrzebne :) 

Miało być o MOTYWACJI :)

1. ESTETYCZNE, KOLOROWE NOTATKI 
Polecam kolorki. Wszystko co kolorowe, długopisy, cienkopisy, zakreślacze, kolorowe karteczki. Nie wiem czy wy też tak macie ale mi dużo przyjemniej i łatwiej uczy się z estetycznych notatek. Podkreślam w tekście to co według mnie jest najważniejsze, a karteczkami zaznaczam ważne fragmenty w repetytorium czy podręczniku :)



2. PORZĄDEK W POKOJU i ESTETYCZNE MIEJSCE PRACY
To może wydawać się śmieszne ale naukowo udowodniono, że w schludnym, posprzątanym pokoju lepiej się uczy. Szybciej i łatwiej przyswaja się wiedzę :) 


3. ŚWIEŻE POWIETRZE, czyli nic innego jak porządnie przewietrzony pokój :)



4. DOBRE ŚWIATŁO
To bardzo ważne szczególnie podczas wieczornej nauki. Często kiedy robi już się szaro, zapalam sobie górne światło, żeby nie zasnąć i mieć poczucie, że to jeszcze nie wieczór :) Tym samym daje znak organizmowi, że jeszcze nie pora na sen :) Również wieczorem uczę się przy zapalonym "dużym" świetle i lampce na biurku, żeby nie męczyć oczu :)




5. DUŻO WODY!
Przy intensywnej nauce, należy pić dużo wody! Nasz organizm bardzo intensywnie pracuje. Zwłaszcza przy małej ilości snu, nasz metabolizm zwalnia. Przez nieodpowiednie nawodnienie możemy czuć zmęczenie i jesteśmy ospali.


6. AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA!
Naukowo udowodniono, że aktywność fizyczna wspomaga zapamiętywanie i koncentrację :)
Dlatego w ramach przerwy w nauce warto przejść się z psem na spacer, jeśli nie masz psa, możesz zabrać kogokolwiek lub przejść się samemu lub pójść na rower/rolki. Można też użyć sprzętu do ćwiczeń, który stoi w domu, pójść na siłownię, zatańczyć zumbę z YouTube'm, cokolwiek! Oczywiście wysiłek fizyczny na dworze jest lepszy, bo jednocześnie się dotleniamy :)
Wysiłek fizyczny wytwarza w nas endorfiny (hormon szczęścia) i pozwala chociaż na chwilę oderwać myśli od nauki :)




7. PLAN DNIA 
Warto zrobić sobie plan dnia, żeby mieć kontrolę nad swoim czasem. Z autopsji wiem, że to bardzo pomaga :) Wiadomo, że nie jesteśmy wstanie co do minuty zaplanować swojego czasu ale warto spróbować chociaż orientacyjnie napisać sobie co w danym dniu powinniśmy zrobić :)

 

8. PRZYJEMNA NAUKA?
Warto uczyć się tak, żeby nauka nie kojarzyła nam się z koszmarem czy nudą :) Ci co obserwują mnie na insta mogą zauważyć, że często dogryzam coś do nauki. Czasem są to słodycze, czasem coś zdrowego, sałatka czy marchewki :) Zależy od dnia :) Wówczas nauka staje się nieco przyjemniejsza, polecam! :)



9. MIEJSCE WYGODNE DO NAUKI
Ja zazwyczaj uczę się przy biurku albo na łóżku. Jakoś podłoga do mnie nie przemawia :) Najczęściej wybieram jednak łóżko :) Mogę oprzeć się wygodnie i rozłożyć wokół siebie wszystkie książki, podręczniki, repetytoria, notatki i moje ulubione kolorowe długopisy lub flamastry :) Do tego herbatka, co nie co na ząb i od razu robi się jakoś przyjemniej :)




10. RELAKS TEŻ JEST WAŻNY!
Nie można uczyć się 24 godziny! Trzeba też odpocząć :) Dlatego polecam w ciągu całego dnia nauki znaleźć sobie czas na odpoczynek - to bardzo ważne! Można obejrzeć głupawą komedię, przejść się na spacer (patrz punkt 6 :p)







2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawe, motywujące! Dzięki! :)
    Koleżanka z insta

    OdpowiedzUsuń
  2. A mozna wiedziec na jakie uczelnie planujesz zlozyc?

    OdpowiedzUsuń